آگهی روزنامه برای خرده فروشی ها

خرده فروشی ها و بیزینس های مختلف مرتبط باید برای مدیریت حرفه ای تبلیغات خود در نشریات از فرد یا موسسه ای با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. آن ها می توانند برای تهیه آگهی های تجاری و مطالب تبلیغاتی خود از نویسنده های آزاد، دانشجویان طراحی گرافیک و یا آژانس های تبلیغاتی برای کمک در خلق تبلیغات شان استفاده کنند. هزینه ها و استعداد ها متغیر و متفاوت خواهند بود.
این یک روال پذیرفته شده است که شما همیشه باید نمونه کارهای قبلی هر یک از افراد را مورد بررسی قرار داده و از کیفیت مورد انتظار خود اطمینان حاصل کنید. هر آنچه که دقیقا انتظار دارید تا فرد یا آژانس مورد نظر برای طراحی و خلق آگهی روزنامه شما انجام دهد بابد با دقت و به طور مفصل بنویسید.
اگر تصمیم دارید خودتان متن و طراحی آگهی را انجام دهید، با یک برنامه گرافیک یا واژه پرداز روی کامپیوتر تان کار کنید تا خروجی کار را قبل از انتشار ببینید، در این صورت می توانید آگهی را مطابق آنچه که می خواهید دیده شود و پیامی که می خواهید انتقال دهد را آماده کنید. سپس کار هنری خود را به آژانس تبلیغاتی یا دفتر روزنامه ببرید و با طراحان گرافیک شان همکاری کنید تا با کمک آنها یک تبلیغ حرفه ای، جانانه و عالی ایجاد کنید.

عناصر یک آگهی روزنامه خوب

در بازاریابی هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغات شما موفق خواهد بود. ممکن است تست و اصلاح تبلیغ چندین مرتبه انجام گیرد تا شما به هدفتان برسید. در ادامه عناصری را عنوان می کنم تا بتوانید آنها را در تبلیغات تان به کار ببرید و تاثیرگذاری و اثر بخشی آن را افزایش دهید.

• یک تیتر جذاب بنویسید طوری که توجهات را به خود جلب کند
• متن کامل و مختصر بنویسید
• متن را در فرمت و قالبی ساده ارائه دهید
• یک پیشنهاد عالی بدهید
• توجه کنید که مشتریان تان می خواهند چه چیزی را بدانند
• مشتریان را ترغیب به عمل کردن کنید (انجام دادن کاری که شما می خواهید)

زمان اجرای آگهی روزنامه

معتقدم یک شرکت خرده فروشی باید به طور مداوم تبلیغ کند. حتی اگر این تبلیغ یک کارت ویزیت کوچک باشد، مطرح کردن و نگه داشتن نام تجاری تان در جلوی چشمان مشتریان امری مهم و ضروری است. رویدادهای خاصی نیز هستند که سفارش یک فضای بزرگ تر تبلیغاتی یا چندین صفحه از روزنامه را ایجاب می کنند.
خرده فروشان نباید منتظر زمانی بمانند تا زمانیکه فروش شان کم شد، تبلیغی را در روزنامه قرار می دهند. برای موارد زیر اجرای یک تبلیغ لازم است:

• افتتاح
• جابجایی و تغییر مکان
• خط تولید جدید
• استخدام نیروی جدید
• رویدادهای مهم (سالگرد بازگشایی فروشگاه، و غیره)

هرچه تبلیغات بیشتری اجرا شود بیشتر هم دیده می شود. هرچه تبلیغات بیشتر دیده شود، بیشتر در یادها می ماند. به عبارت دیگر، شما باید یک تبلیغ را هر چند دفعه که بودجه بازاریابی تان اجازه می دهد اجرا کنید. تجربه ثابت کرده است که فاصله زمانی بین تبلیغات شما نباید کمتر از 6 هفته در نظر گرفته شود، مگر اینکه برای یک رویداد بزرگ، یک زمان بخصوصی در نظر گرفته باشید. روزنامه ها تخفیف های خوبی برای تبلیغات طولانی مدت در نظر می گیرند، خب چرا از آن ها استفاده نکنید و هزینه های خود را کاهش ندهید؟ از این لطف روزنامه ها حتما استفاده کنید.
برای پول آگهی تان مذاکره کنید (بر سر قیمت های پیشنهادی تبلیغات تان چانه بزنید)
علی رغم آنچه که ممکن است واحدهای جذب آگهی روزنامه ها به شما بگویند، قیمت های تبلیغات قابل مذاکره هستند. شرکت های کوچکتر چاپ، مانند روزنامه های محلی و مطبوعات تجاری، معمولا راه بازتری برای مذاکره دارند. انتظار نیز می تواند راهکار خوبی باشد. ما فروشندگانی داشته ایم که دو هفته قبل از اینکه نشریه برای چاپ برود با ما تماس گرفتند و خواسته اند که در صورت تمایل، فضای استفاده نشده را با تخفیف خریداری کنند.
اگر شما از یک کمپانی و شرکت خاص برای بازاریابی تان استفاده می کنید، ممکن است تخفیفات اضافی را برای تکرار آگهی دریافت کنید. یک قرارداد روزنامه ای 52 هفته ای می تواند باعث شود یک خرده فروش کوچک پول زیادی را پس انداز کند. همچنین، اگر زیاد تبلیغ کنید، درخواست قیمت مجانی ضرری نخواهد داشت. تعهد بزرگ در مورد هزینه های تبلیغات تان، ممکن است گزارش دلپسندی را از سود خالص تجارت تان میسر کند.

سنجش اثربخشی آگهی روزنامه

قبل از اینکه بتوانید اثر بخشی آگهی روزنامه خود را بسنجید، مطمئن شوید آنچه را که می خواهید یک تبلیغ به انجام برساند، می دانید و از آن آگاهی دارید. ممکن است هدف تان افزایش فروش باشد یا ایجاد آگاهی و شناخت آسان نام تجاری تان. ممکن است برآورد واکنش و پاسخ به هدفتان دشوار باشد اما می توانید یک استثنا یا ترقی در هر کدام از انتشاراتی که توسط آن ها تبلیغ می کنید، ایجاد کنید. استفاده از رمز و کد ویژه و خاصی را در تبلیغات در نظر بگیرید که تعیین می کند کدام تبلیغ بیشترین واکنش را ایجاد نموده است. فراموش نکنید از مشتریانتان بپرسید چگونه با تجارت (شرکت) شما آشنا شدند و آن را پیدا کردند.
تمام آگهی هایی که در طول یک سال انجام می دهید را در یک پوشه نگهداری کنید. یک رو نوشت و کپی از تبلیغ نهایی از روزنامه همراه با فاکتور، ضمیمه صفحه یادداشت ها در مورد سلسله کارها کنید. یا این کار نتایج ، تاریخ و تبلیغ اجرا شده، اثر بخشی و آنچه از آن یاد گرفته اید، مستند خواهند شد. دفعه بعد که می خواهید یک آگهی روزنامه اجرا کنید، پوشه را در آورید و به تبلیغات قبلی نگاهی بیندازید تا بدانید چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید (در مورد باید ها و نباید ها اگاهی پیدا کنید).

برای مشاوره و اجرای آگهی روزنامه به وب سایت شخصی من مراجعه فرمایید.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s